Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 (amortisörler)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
CAN
Admin
Admin
CAN


Rep : (amortisörler) Rate_310
Mesaj Sayısı : 120
Kayıt tarihi : 11/01/10
Yaş : 32
Nerden : Nereye xD
. . : (amortisörler) Bannerinizinlinki

(amortisörler) Empty
MesajKonu: (amortisörler)   (amortisörler) EmptyPaz Mart 28, 2010 12:33 pm

Otomobil üreticilerinin verdiği spesifikasyonlara göre üretilen
amortisörler belli teknik özelliklere sahiptir. Amortisörün hem güvenlik
hem de konfor unsurlarını her yol şartında sağlayabilir olması gerekir.
Ancak sürücü kullanım özellikleri ve aracın hızı bunda belirleyici
olur.

Yoldaki çukurlardan veya tümseklerden yüksek hızla geçildiğinde meydana
gelen ani darbeler amortisörün performansını olumsuz yönde etkiler. Bu
durum sıkça tekrarlandığında ani performans kaybı ve hatta amortisörde
yağ kaçağı meydana gelir ve amortisörün bozulması kaçınılmazdır.

Bu bakımdan yoğun kış şartları sonucu yollarda meydana gelen çukurlara
azami dikkat edilmesi büyük önem taşımaktadır. Amortisörlerin bozulması
aracın hayati önem taşıyan pek çok parçasının da beraberindeaşınmasına
sebebiyet verir.

Amortisörlerin, her 20.000 km.de bir kontrol ettirilmesi olası kazalara
karşı can ve mal güvenliğinin sağlanması açısından çok büyük önem taşır.

Amortisörler yavaş yavaş aşınır ve sürücüler bunun yaratacağı
olumsuzlukları tespit edemez. Farkında olmadan bu olumsuzlukları
giderecek yeni bir sürüş tekniği geliştirir. Gerçek tehlike işte burada
başlar ve bu durum kazalara davetiye çıkartır.

Her 20.000 km'de bir bakim yaptırmak amortisörleri değiştirmek gerektiği
anlamına gelmez. Ancak bozuk amortisörler kesinlikle tamir edilemez.

Amortisörü tamir etmek, güvenliği % 100 riske atmak demektir. Bir
amortisör 40-50 parçanın birbiri ile uyumlu çalışması sonucunda mükemmel
bir sönümleme sağlar. Sadece 1-2 parçası veya keçesi değiştirilerek
tekrar kullanıma sunulması mümkün değildir.

Ayrıca içinde kullanılan yağ da özel amortisör yağıdır. Bir başka tür
yağ konulduğunda amortisörün tüm performansı değişmiş olur. Uluslararası
standartlara uygun bir fabrikada hatasız olarak seri üretilenbir
amortisör ile hiç bir teknik ekipman olmaksızın kesilerek tamir edilen
bir amortisörün aynı performans ve çalışma koşullarını göstermesi mümkün
değildir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
(amortisörler)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Otomobil & Modifiye :: Otomobil Bilgileri-
Buraya geçin: