Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 (klima bakimi)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
CAN
Admin
Admin
CAN


Rep : (klima bakimi) Rate_310
Mesaj Sayısı : 120
Kayıt tarihi : 11/01/10
Yaş : 32
Nerden : Nereye xD
. . : (klima bakimi) Bannerinizinlinki

(klima bakimi) Empty
MesajKonu: (klima bakimi)   (klima bakimi) EmptyPaz Mart 28, 2010 12:34 pm

Kış mevsimi boyunca unutulan klima, yaz geldiğinde sürücülerin
otomobilde en çok ihtiyaç duyduğu donanımların başında geliyor. Ancak
kış boyunca ihmal edilmiş, bakımı yapılmamış klima sistemi, sürekli
kullanılmaya başladığında sorun çıkartabilir. Klima sisteminin sağlıklı
çalışabilmesi için yılda üç kez kontrol edilmesi öneriliyor. Klima
radyatörünün taş, çarpma gibi darbelerden etkilenip içindeki gazın
boşalması sıkça karşılaşılan arızalar olarak dikkat çekiyor. Uzun süre
gazsız kalan ya da eksik gazla çalışan klima görevini yeterince
yapmadığı gibi, hasarın daha da büyümesine ve onarım maliyetlerinin
yükselmesine yol açıyor. Kış aylarında uzun süre çalıştırılmayan klima
sisteminde gaz oturması ya da gaz sızması da sık karşılaşılan sorunlar
arasında gösteriliyor. Hiç çalışmayan klimalarda sorun büyük ölçüde
elektrik arızasından kaynaklanırken, çalıştığı halde yeterince
soğutamayan klimalarda bunun nedeni çoğunlukla evaparatörde toz
birikmesinden kaynaklanıyor. Ülkemiz yol koşulları genelde tozlu
olduğundan, varsa polen filtresinin zamanında değiştirilmemesi, klima
sisteminin içindeki soğutmanın gerçekleştiği evaparatörde toz
birikmesine neden oluyor. Soğuyan hava, biriken tozun tıkadığı klima
borularından rahat geçemediğinden, yeterince soğuma gerçekleşmiyor.
Klima sisteminde soğutmamın oluştuğu nemli bir bölge olan evaparatörde
toz zerreciklerinin sızması, zamanla bakterilerin oluşmasına da neden
oluyor. Biriken bakteriler, bünyesi alerjiye karşı hassas olan
sürücüleri rahatsız ediyor. Evaparatörde biriken bakterileri yok etmek
üzere, bu iş için geliştirilmiş antibakteriyel sprey kullanılması
öneriliyor. Klima dezenfektasyon spreyi; çimlenme, bakteri, mantar ve
küfü önlediği gibi mikro organizmaların yol açabileceği sorunları da
çözüyor. Klimalarda RI2 ve R 134a olmak üzere iki tip gaz kullanılıyor.
Ozon tabakasına zarar veren R 12 gazının 1995 yılından bu yana Avrupa'da
satılan otomobillerde kullanılması yasaklanmış durumda. Bunun yerine,
ozon tabakasına zararsız R 134a klima gazı kullanılıyor. Eski model
otomobil klimalarında, kompresörde büyük arızaya yol açtığından yeni tip
gazın kullanılması mümkün değil. Ozon tabakasına zarar vermeyen gazın
kullanılabilmesi için, klima kompresörünün değiştirilmesi gerekiyor.
Ancak yüksek maliyeti yüzünden bu işlem fazla tercih edilmiyor.
Otomobilde hangi tip klima gazının kullanılacağıysa, klima kompresörünün
üzerinde belirtiliyor. Klima kompresöründe kullanılan yağın da klima
gazının niteliğine uygun olması gerekiyor. Yanlış yağ seçimi de
kompresörde arızalara neden olabiliyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
(klima bakimi)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Otomobil & Modifiye :: Otomobil Bilgileri-
Buraya geçin: