Yağmurlu havalarda güvenli araç kullanmanın birinci etkeni lastiktir,
konuya buradan başlayalım. Yaz kış lastikleriniz aracınızın en önemli
parçalarındadır, diş derinliği 1.6 mm den az olan lastikleri
kullanmayın. Özellikle ıslak zeminde lastiğin suyu boşaltması ve yere
tutunması güçleşeceğinden diş derinliği bu seviyenin altına düşmüş
lastiklerin değiştirilmesi emniyet açısından çok önemlidir. Üretildiği
tarih üzerinden 5 yıl geçen dış ve iç lastiklerin dikkatle kontrol
edilip kullanılması gerekir. Eğer üzerinde çatlaklar oluşmuşsa söz
konusu lastik kullanılmamalıdır. Otomobil üreticisinin önerdiği lastik
ebadının dışına çıkmamak en doğrusudur; ancak estetik kaygılarla veya
özel amaçlarla lastik ebadı değiştirilebilir. Lastiğin kesit genişliğini
arttırmak otomobilin viraj ve yol tutuş kabiliyetini olumlu
etkileyebilir, ancak kesit genişliği arttıkça ıslak zeminde kızaklama
(aquaplannig) riski de artar. Lastik serisi ve profili değiştirilirse,
lastik çevresi de değişeceğinden kilometre saati yanlış gösterir. Ayrıca
otomobilin maksimum hızında ve yakıt tüketimde de değişiklikler
gözlenebilir. Bunun yanında farklı ebattaki lastiklerin otomobilin ön
düzen ayarını bozacağı unutulmamalıdır. Yağmurun ilk yağdığı an yol
yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı
için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden
kaçınılmalıdır. Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine
girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur. Bu
durumlarda direksiyon sıkıca tutulmalı ve hız kesmek için ayak gazdan
çekilmeli, frene çok yavaş basılmalı (eğer ABS varsa sonuna kadar
basılmalıdır) ve ani haraketlerden kaçınılmalıdır. Sollama esnasında
aracın silecekleri en yüksek hızında çalıştırılmalıdır.Kalorifer sistemi
ve arka cam rezistansları çalışır halde olmalı, görüş alanını
kısıtlayacak buharlanma gibi durumlarda bir bez ile görüş alanı
yaratılmalıdır. Kısa farlar devamlı açık tutulmalıdır. Yoğun yağışlı ve
çamurlu yollarda ön, arka farlar, stoplar, sinyaller ve fren lambaları
belli aralıklarla silinmelidir. Yağmurlu havalarda gaza gereğinden fazla
basmak, sert bir şekilde frene basmak, ani bir şekilde direksiyonu
çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha
kolay başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır. Su
birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak
için kısa bir süre frene hafifçe basılmalıdır. Araca binmeden önce
ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymasını
engellemek için bir bezle taban kısmı silinmelidir. Birde yağmurlu
havalarda su birikintilerine dikkat etmek gerekir, yayaların yanından
geçerken hızınızı azaltmak sizi olası bir tatsızlıktan ve maddi
cezalardan kurtulmasınızı sağlar