Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 (kilitli diferansiyel)

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
CAN
Admin
Admin
CAN


Rep : (kilitli diferansiyel) Rate_310
Mesaj Sayısı : 120
Kayıt tarihi : 11/01/10
Yaş : 33
Nerden : Nereye xD
. . : (kilitli diferansiyel) Bannerinizinlinki

(kilitli diferansiyel) Empty
MesajKonu: (kilitli diferansiyel)   (kilitli diferansiyel) EmptyPaz Mart 28, 2010 12:38 pm

Bu sistem, üstün viraj kabiliyeti ve denge sağlama özelliği ile aracın
yol tutuşunu en üst seviyeye ulaştırır. Kaygan yüzeylerde çekişin
tekerleklere eşit olarak dağılmasını sağlar. Klasik diferansiyeller bir
terazi gibi çalışırlar, iki tekerlek aksını döndürmek için en az üç tane
dişli gerekir. Her iki aksın eşit dönmesini sağlayan ve diferansiyel
tamburasının içinde yer alan ayna mahruti dişlisi ise, diğer
diferansiyelin motordan kontrollü çalışan tek parçasıdır. Otomobil yolda
düz olarak giderken, tekerleklerden herhangibirine daha fazla ağırlık
binmediği için, diferansiyel karpuzunun ortasındaki dişliler
tekerleklerle birlikte kendiliklerinden dönerler.ncak otomobil viraja
girerken, bu dişliler devreye girerek otomobilin virajın dışındaki
hızlı, virajın içindeki daha yavaş dönen itici tekerleklerinin dönüş
oranlarının 1:1 olmasını sağlarlar. Yukarıda sözünü ettiğim normal bir
diferansiyelin çalışma esaslarına ek olarak kilitli diferansiyellerde
değişik birkaç sistem vardır. Bunlardan birincisinde, küçük sürtünme
pulları diferansiyelin ortasındaki her iki tekerleğin eşit olarak
dönmesini sağlayan ve denge dişlileri olarak tarif edilebilecek olan
dişlilerin dönmelerini engellerler. Bu engelleme otomobil yeniden düz
bir şekilde gitmeye başlayıncaya kadar devam eder. Bir başka tür de
aksların ve dişlilerin karpuzun içine tam olarak girmediği
diferansiyellerdeki kilit türüdür.Burada sözü edilen kısımlar yatık
olarak yerleştirilmiş baskı halkalarıyla diferansiyele
tutturulmuşlardır. Tekerleklerin dönüş hızı arttığında yani otomobil
patinaj yapmaya başladığında devreye giren bu sistem, halkaların fren
levhalarını sıkıca bastırmasıyla çalışır ve otomobilin tekerleklerindeki
dönüş momenti 1:1 olana kadar tutar.Bu sistemin adı dönüş momentli
diferansiyel kilididir.
Kilitli diferansiyel tiplerinde birbirine ters yönlerde yerleştirilmiş
düz dişli çarklar, otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman,
birbirileriyle ters yönde hareket ederek, dönüş momenti 1:1 olana kadar
kilitli kalırlar. Basit bir mantıkla kurulmuş olan bu sistem de gelişmiş
pek çok otomobilde kullanılmaktadır. 4x4 araçlardada bu sistemlere ek
olarak manuel ve otomatik olarak devreye sokulan kilitler de
mevcuttur,hani jantlarda üzerinde auto yazan mandal bu işe yarar. Yeni
nesil araçlarda kullanılan modellerine (örnek bir ara kullandığım Audi
A3) EDL (Elektronik Kilitli Diferansiyel), denir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
SİPaHİ_YuSuF
Moderatör
Moderatör
SİPaHİ_YuSuF


Rep : (kilitli diferansiyel) Rate_410
Mesaj Sayısı : 86
Kayıt tarihi : 27/03/10
Yaş : 30
Nerden : izmir/iscievleri/memleket/istanbul/sarıyer
. . : (kilitli diferansiyel) Bannerinizinlinki

(kilitli diferansiyel) Empty
MesajKonu: Geri: (kilitli diferansiyel)   (kilitli diferansiyel) EmptyPaz Mart 28, 2010 1:07 pm

EmeĞe Sağlık Tsk ederım alican saolsun paylasım icin (kilitli diferansiyel) Icon_smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
(kilitli diferansiyel)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Otomobil & Modifiye :: Otomobil Bilgileri-
Buraya geçin: